Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Deze X-max 300 is extra uitgevoerd met Cruise controle op het gas en Oxford Handvatverwarming.
Met 12 maanden Bovag garantie
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 70 mm x 70 mm |
Cilinder inhoud | 292 cc |
Comp. verhouding | 10.9 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | pk / 20.6 kW bij 7.250 tpm |
Max. koppel | 29 Nm bij 5.750 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | Automaat |
Verhouding | |
Overbrenging | Automaat met V-snaar |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | Telescopische voorvork 110 mm |
Vering achter | Achterbrug 79 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 267 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 267 mm |
Voorband | 120/70-15 |
Achterband | 140/70-14 |
Wielbasis | 1.540 mm |
Lengte | 2.185 mm |
Breedte | 775 mm |
Hoogte | 1.415 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Quasar Bronze , Milky White, Matt Grey |
Beschrijving | Iedereen probeert de juiste balans te vinden tussen werk en privé. En de X-MAX 300 kan uw dagelijks leven gemakkelijker, eenvoudiger en plezieriger maken.

Met de voorvork in de stijl van een motorfiets en de groot formaat velgen, wordt met het compacte chassis wendbaarheid en sportief rijden gecombineerd met het comfort van business class. Daarbij levert de krachtige en efficiënte Blue Core motor al het vermogen dat u nodig hebt voor snel woon-werkverkeer of tochtjes in het weekend.

Het sportieve kuipwerk is ontwikkeld op basis van het pure TMAX DNA voor een dynamische uitstraling. En met zijn ruime opbergruimte onder het zadel, voor twee integraalhelmen en meer, evenals een geavanceerd ABS remsysteem en een Traction Control Systeem dat tot de standaarduitrusting behoort, biedt de X-MAX 300 u wat u nodig hebt: MAXimum plezier en MAXimaal comfort. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
 |
Benjan Motoren |
|
Kaartenmakersstraat 1
Ridderkerk
Plan de route
|
 |
0180-418952
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken