Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2022
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, enkel bovenliggende nokkenas, 2-kleppen |
Boring x slag | 52 mm x 52 mm |
Cilinder inhoud | 300 cc |
Comp. verhouding | 11.2 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | |
Max. koppel | 10 Nm bij 5 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | automaat |
Verhouding | |
Overbrenging | V-snaar |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 72 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | Telescopische voorvork, veerweg 90 mm |
Vering achter | Achterbrug, veerweg 90 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø220 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø230 mm } |
Voorband | 90/80-14 |
Achterband | 110/90-12 |
Wielbasis | 1310 mm |
Lengte | 1980 mm |
Breedte | 750 mm |
Hoogte | 1210 mm |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Matt Grey, Cyber Blue, Milky Whte |
Beschrijving | |
WIJ ZIJN ER VOOR JOU!
RB Motoren is dé Yamaha motordealer van Midden-Nederland.
Je krijgt bij ons volledige aandacht en onafhankelijk advies. Als je voor RB Motoren kiest, kies je voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Wij zijn een erkend BOVAG-motorbedrijf. Onze verkopers en technici laten zich regelmatig bijscholen, waardoor onze kennis altijd up-to-date is. Bovendien spreken we dezelfde taal, omdat wij net zulke grote motorliefhebbers zijn als jij!
 |
RB Motoren |
|
Weltevreden 24-A
De Bilt
Plan de route
|
 |
030-2211524
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken