Nieuwsbrief:

MV AGUSTA  RAID 250 - 1960

Bouwjaar:
1960
Kleur:
ROOD
Vermogen:
11 kW
Teller:
22.896 Km
Rijbewijs:
A2
Garantie:
Nee
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Schade: schadevrij
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Aflevering: LET OP !    De geadverteerde prijzen zijn inclusief afleveringskosten, voor extra zekerheid bieden wij voor motoren vanaf €3000,- een grote onderhoudsbeurt incl. 3 maanden garantie aan, voor Harley's €450,- en voor andere merken motoren €350,-    TENZIJ er in de betreffende advertentie staat aangegeven "zo mee", voor klassiekers en schadeauto's / motoren geldt altijd "reparatie en onderhoud door koper op basis van "zo mee".

MV Agusta RAID 250


- Kenteken: ZM-71-21
- Merk: MV Agusta
- Model: RAID 250
- Tellerstand: 22896 KM
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1960
- Kleur: rood
- Motorinhoud: 247 cc
- Aantal cilinders: 1
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar




Deze prachtige MV verkeerd in zeer nette gebruikte staat, een mooi collectors item,  prijs is op basis "zo mee"

Within Italy in the mid-1950’s   a 150cc and 175cc motorcycle was considered a mid-sized bike. So when the 250cc Raid (an Italian word describing a long fast, and adventurous trip by a motorcycle or car) debuted at the 1956 Milan Trade show, it generated considerable interest. With a displacement of 250cc, the Raid considered aa large capacty bike, able to crosss the Contenent with ease. With its 4-stroke, single cilinder engine rated 14 HP at 5.600 rpm, the Raid could top out at 115 km/h. The suspension was a traditional MV; a front fork with hydraulic shocks absorbers. Reflecting the 145 kg heft, the brakes were upgrated, with both front and reaar drums measuring 220mm. Priced upon release at 290.000 Lire, production ended in 1962.
Engine:  Technical Specification (1959)
Cylinders / Cycle: single / 4-stroke
Displacement: 246,6 cc
Bore x stroke: 69 x 66 mm
Compression ratio: 7,2:1
Power / rpm: 14 HP / 5,600
Torque / rpm: NA
Cooling: air
Distribution: pushrod
Carburettor: 24 mm carburettor
Ignition: dynamo-commutator
Lubrication: wet sump
Starting: kickstart
Primary drive: gear
Clutch: wet multiple plate clutch
Gearbox: 4 speeds
Final drive: chain
Chassis:
Frame: double cradle tubular and pressed steel frame
Front suspension: telescopic hydraulic fork
Rear suspension: swingarm with hydraulic shocks
Front brake: 220 mm drum
Rear brake:  220 mm drum
Front tire: 3.00 x19”
Rear tire: 3.25 x19”
Wheels: spokes
Tank: 17 litres
Length: 2040 mm
Width: 590 mm
Wheelbase: 1340 mm
Weight: 160 Kg
Performance:  115 kp/h

Aflevering
LET OP !    De geadverteerde prijzen zijn inclusief afleveringskosten, voor extra zekerheid bieden wij voor motoren vanaf €3000,- een grote onderhoudsbeurt incl. 3 maanden garantie aan, voor Harley's €450,- en voor andere merken motoren €350,-    TENZIJ er in de betreffende advertentie staat aangegeven "zo mee", voor klassiekers en schadeauto's / motoren geldt altijd "reparatie en onderhoud door koper op basis van "zo mee".



Frans Bleeker
De Alde Mar 7
9035 VP Dronrijp
0653891209
info@fransbleeker.nl
 




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Aanbieder
Frans Bleeker Motoren en Auto s
De Alde Mar 7
Dronrijp
Plan de route
0517-233400
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HONDA in 1944 - De historie van Honda is de geschiedenis van een man genaamd Soichiro Honda, en van zijn onuitputtelijke inspanning om motorfietsen te produceren voor de massa. Hij was een racer, een zakenman en een producent. Maar het meest was hij een dromer. Hij droomde van een betere manier om zuigerveren te produceren, richtte een bedrijf op en begon te fabriceren. Hij wilde ook een betaalbaar transportmiddel maken voor de gewone man en verwezenlijkte zijn droom met de D-type Dream in 1949. Ook hield de man van racen. Zijn bedrijf zou steeds grotere en snellere machines maken waaronder diverse vier, vijf en zescylinders waarmee onder andere de Isle of Man mee werd gewonnen. Honda Motor Company is 's werelds grootste motorfietsproducent. Honda's eerste motorfiets werd min of meer noodzakelijk geboren in de dagen voor WOII waarbij Japan het openbaar vervoer ernstig tekort schoot en de brandstof beperkt beschikbaar was. Op zoek naar een oplossing kwam meneer Honda een bulk tweetakt motorblokken tegen die niemand wilde hebben. Deze waren eigenlijk ontworpen voor aggregaten. Voor een prikkie verwisselden deze van eigenaar en meneer Honda had 500 motorblokken op voorraad.
© 2000 - 2025 Motoroccasion