Nieuwsbrief:
<< Terug naar lijst< Vorige | Volgende >

KTM  990 SUPER DUKE R - 2011

Bouwjaar:
2011
Kleur:
Wit
Vermogen:
98 kW
Teller:
19.458 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Nee
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
ktm - 990-super-duke-r
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

KTM 990 Superduke R – 2011
Kilometerstand: 19.458 km

Te koop: een schitterende en uiterst krachtige KTM 990 Superduke R uit 2011. Deze naked bike combineert brute prestaties met een strak design en is rijk uitgerust met hoogwaardige extra’s.

✅ Veel KTM PowerParts – voorzien van diverse originele upgrades voor optimale looks en prestaties.
✅ Carbon onderdelen – tal van lichte en sportieve carbon accenten.
✅ Akrapovič uitlaatsysteem – voor een fantastisch geluid en verbeterde performance.

Specificaties:

  • Bouwjaar: 2011

  • Kilometerstand: 19.458 km

  • 999cc V-twin met indrukwekkend vermogen

  • R-uitvoering: lichter, stijver en sportiever dan de standaard Superduke

  • Vele KTM PowerParts + carbon delen

  • Akrapovič uitlaatsysteem

Deze Superduke R is niet alleen een beest op de weg, maar ook een echte liefhebbersmotor, compleet uitgerust en in zeer nette staat. Perfect voor wie op zoek is naar een unieke naked bike met karakter.






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Motorshop Fransen
Hoofdstraat 95
Nieuwolda
Plan de route
0596-855700
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion