Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Onze motoren vallen onder de Motorgarantievoorwaarden indien van toepassing.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistof gekoelde V-twin, viertakt |
Boring x slag | 88 mm x 88 mm |
Cilinder inhoud | 805 cc |
Comp. verhouding | 9.5:1 |
Kleppen | 4, SOHC |
Brandstof toevoer | carburatie, Keihin CV36 |
Ontsteking | digitaal electronisch |
Vermogen | 55 pk / 40.5 kW bij 7000 tpm |
Max. koppel | 64 Nm bij 3300 tpm |
Koppeling | natte meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | 175 km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | 41 mm telescopische voorvork, veerweg 150 mm |
Vering achter | UNI-TRAK demping, 5 voudig instelbare veer voor spanning, veerweg 100 mm |
Remmen voor | enkele schijf, 300 mm, een zuiger remklauw |
Remmen achter | trommel, 180 mm |
Voorband | 130/90 R16 |
Achterband | 140/90-R16 |
Wielbasis | 1600 mm |
Lengte | 2380 mm |
Breedte | 940 mm |
Hoogte | 1125 mm |
Zithoogte | 705 mm |
Drooggewicht | 235 (rijklaar 254) kg |
Leverbare kleuren | rood, zwart, blauw |
Beschrijving | |
 |
Speedservice Motorshop |
|
Guido Gezellelaan 40
Bergen op Zoom
Plan de route
|
 |
0164-236829
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1986 - Intussen zat BMW met een dilemma: de klanten vroegen om boxermotoren, maar BMW kon ze binnen de geldende milieunormen niet leveren, zeker niet als ze vermogens moesten leveren die de concurrentie uit Japan het hoofd konden bieden. Daarom deed BMW eigenlijk hetzelfde als zijn klanten: de R 80 blokken en frames, intussen voorzien van monolever achtervering, kregen grotere cilinders en daarmee kon men 1000cc-modellen leveren die iets minder vermogen leverden dan voorheen, maar bijvoorbeeld wel geschikt waren voor het gebruik van loodvrije benzine. Zodoende werden vanaf 1986 de 800- en 1000cc-boxers, gemoderniseerd en met heel nieuwe motorblokken, weer in productie genomen. Ze waren inmiddels voorzien van het monolever veersysteem en kregen later zelfs paralever. Toen eind 1992 de R 1100's met het nieuwe, lucht/oliegekoelde blok verschenen, viel het doek voorgoed. De K-motoren bleven echter
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken