Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2023
Binnenkort bij ons binnen een R1250GSA met onderstaande extra's
0134 Adaptieve koplampen
018B Motorsleepmomentregeling
0191 Dynamic ESA
0202 Dagrijlicht
0219 Deluxe Headlight
0222 Schakelassistent Pro
0224 Rijmodi Pro
0233 Touring-pakket
0235 Dynamiek-pakket
0272 Voorbereiding navigatieapparaat
0380 Handleiding Duits
0457 Style GS Trophy
0538 Snelheidsregeling
0562 Extra koplamp
056A Lichtpakket
05AD Cruising Light
05AE Multifunctionele knipperlichten
05AF Multifunctionele knipperlichten II
0680 Kofferhouder aluminium koffer
06AC Intelligente noodoproep
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor met 2 bovenliggende nokkenassen en balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1254 cc |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 136 pk / 100 kW bij 7.750 tpm |
Max. koppel | 143 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 30 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Paralever, WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | Zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger radiale remklauwen |
Remmen achter | Vaste enkele remschijf, diameter 276, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1.510 mm |
Lengte | 2.255 mm |
Breedte | 980 mm |
Hoogte | 1.450 mm |
Zithoogte | 890/910 mm |
Drooggewicht | 263 Rijklaar kg |
Leverbare kleuren | Racingred Uni Matt, Rallye, Exclusive Blackstorm |
Beschrijving | De R 1250 GS Adventure is de top van de reisenduro’s. Het gaat om het ontdekken van de wereld. Altijd wel wat nieuws. Onherbergzame trajecten, moeilijke omstandigheden en de meest afgelegen bestemmingen: daarvoor is deze machine in de wieg gelegd. Daarom hebben we de geschiktheid voor lange ritten en comfort verder geoptimaliseerd. De R 1250 GS Adventure biedt jou met de bestuurdersassistentiesystemen, de lichttechnologie, de uitgebreide rijmodi en een USB-aansluiting alles om onbekende plaatsen te verkennen. En dankzij de krachtige boxermotor met BMW ShiftCam is elke bestemming een peulenschil. Want wij weten: jouw ideeën om de wereld in te trekken zijn eindeloos. Echt typisch SpiritOfGS. |
Verstand en emotie. Ook als u een gebruikte motorfiets zoekt is een BMW de beste keuze. Duurzame technologie, betrouwbare service en een optimale onderdelenlevering spreken uw verstand aan. Innovatieve ideeën, het nauwkeurig afgestemde rijwielgedeelte en ongeëvenaarde, karakteristieke motoren zorgen voor een goed gevoel.
Bovendien biedt BMW Motorrad een in eigen huis ontwikkeld programma, waarbij gebruikte BMW motorfietsen volgens strenge kwaliteitscriteria worden onderworpen aan een uitgebreide inspectie. Daarbij wordt de motorfiets door de BMW dealer op technische en optische toestand gecontroleerd. Eventuele gebreken worden hersteld.
 |
Molenaar Motors |
|
Einsteinweg 5-7
IJsselstein
Plan de route
|
 |
030-6008790
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken