Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Benelli Imperiale 400
1e eigenaars motorfiets
Netjes gereden
Reden inruil?: Weer ingeruild voor een nieuwe
- We zijn Benelli en CFMOTO dealer.
We hebben van diverse modellen - welke ook in de showroom staan - demo's voor u klaar staan.
Onze openingstijden zijn:
Maandag 09.00/18.00
Dinsdag 09.00/18.00
Woensdag 09.00/18.00
Donderdag 09.00/18.00
Vrijdag 09.00/18.00
Zaterdag 09.00/17.00
Contactgegevens:
Langenberg Motors
Printer 11
7741 ME Coevorden
0524-524977
info@langenbergmotors.nl
www.langenbergmotors.nl
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Lucht-/oliegekoelde eencilinder, viertakt, vier kleppen, enkele bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 72.7 mm x 72.7 mm |
Cilinder inhoud | 373.5 cc |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI. |
Ontsteking | Delphi MT05 |
Vermogen | 20 pk / 15 kW bij 5500 tpm |
Max. koppel | 29 Nm bij 3500 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Frame met stalen buizen en platen |
Vering voor | Telescopische vork met poten ø 41mm |
Vering achter | Swingarm met dubbele schokdemper |
Remmen voor | Schijf ø 300 mm met zwevende tweezuiger remklauw en ABS |
Remmen achter | |
Voorband | 110/90 - 19 |
Achterband | 130/80 - 18 |
Wielbasis | |
Lengte | 1140 mm |
Breedte | 815 mm |
Hoogte | |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De Imperiale 400 is een knipoog naar de historische Benelli modellen uit de jaren ’50. Het is een authentieke en pure motorfiets, uitgerust met een luchtgekoelde ééncilinder viertaktmotor met een enkel bovenliggende nokkenas en elektronische brandstofinjectie. Het ontwerp van de uitlaat, de ronde koplamp en de chromen details accentueren de vintage stijl van deze nieuwe Benelli-motorfiets.



Rijklaarprijs: €4.499,- (inclusief 21% BTW, BPM en rijklaarmaakkosten). |
| Dealerschappen: AGM, BENELLI, HONDA, KREIDLER, KYMCO, PEUGEOT, SYM, TOMOS, TURBHO, YAMAHA |
In de showroom van Langenberg Motors in Coevorden zijn meer dan 150 modellen te bewonderen.
Over zowel nieuwe als occasion motoren kan verkoper Richard u alles vertellen. Langenberg Motors is een officiële dealer van Honda, Yamaha en Suzuki en heeft motoren van alle categorieën, waaronder supersport, choppers en nog veel meer!
Rij dus even naar Coevorden!
 |
Langenberg Motors |
|
Printer 11
Coevorden
Plan de route
|
 |
0524-524977
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: HONDA in 1959 - In 1959 werd de laatste Benly als moderne verschijning met een 125 cc OHC viertakt tweecylinderblok op de markt gebracht. Het was goed voor 112 km/uur en kreeg de type aanduiding C92 mee. In juli van 1958 introduceerde men in Japan 's werelds meest succesvolle motorfiets ooit, de C100 Super Cub. Het ontwerpen van de Super Cub nam drie jaar in beslag en werd een goedkope en praktische motorfiets die iedereen wel ergens voor kon gebruiken. Deze multifunctionele machine had een 50cc viertakt OHV motorblok, een centrifugaalkoppeling en een drietraps transmissie. Het was een motor die zo gemakkelijk te berijden was dat iedere opstapper van de bromfiets maar ook iemand zonder ervaring er als vanzelf mee wegreed. Het innovatieve frame zonder middenstang deed het ook goed bij de dames en zette een nieuwe trend in het segment woon-werk verkeer. Het woord "scooterette" werd gebruikt om het type zonder middenstang aan te duiden en werd verkocht in een 50, 70 en 90 cc versie. In 1959 werd de eerste Honda motorfiets verkocht in Amerika en werd daardoor meteen 's werelds best verkochtte transportartikel (dertig miljoen tot op heden). Als bewijs van het superbe concept en design is het feit dat de hedendaagse C50, C70 en C90's alleen maar detailverbeteringen hebben ondergaan in het nu vijfentwintig-jarig gebruik van het ontwerp van deze motorblokken.
In datzelfde jaar, 1959, introduceerde Honda de 250 cc C72 Dream in Amsterdam. Dit was de eerste Japanse motorfiets die officieel werd geƫxposeerd in Europa. Het publiek verbaasde zich over het ongewone geperste stalen frame, de scharnierende achterbrug en de voorvering, het aluminium OHC motorblok, de startmotor en de knipperlichtinstallatie.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van