Nieuwsbrief:

Track Support

Alle motoren van Track Support
11 motoren gevonden
APRILIA TUONO V4
APRILIA TUONO V4
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2013, 39513 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 8.399,- € 8.990,- p/mnd klik hier
2015, 35743 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 ABS
DUCATI MULTISTRADA 1200 ABS
€ 7.699,- € 8.250,- p/mnd klik hier
2012, 38907 Km
DUCATI MULTISTRADA 1260 S
DUCATI MULTISTRADA 1260 S
€ 9.950,- € 11.000,- p/mnd klik hier
2017, 76627 Km
KTM 690 DUKE ABS
KTM 690 DUKE ABS
€ 4.749,- € 5.250,- p/mnd klik hier
2014, 13211 Km
DUCATI 848 EVO CORSE SE
DUCATI 848 EVO CORSE SE
€ 8.999,- € 9.490,- p/mnd klik hier
2012, 38546 Km
KAWASAKI ZRX 1200 R
KAWASAKI ZRX 1200 R
€ 4.499,- p/mnd klik hier
2001, 71801 Km
KTM 690 DUKE ABS
KTM 690 DUKE ABS
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2014, 19199 Km
YAMAHA FJR 1300
YAMAHA FJR 1300
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2011, 98543 Km
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R
€ 13.499,- p/mnd klik hier
2019, 31500 Km
SUZUKI SV 650 S
SUZUKI SV 650 S
€ 2.850,- p/mnd klik hier
2003, 25054 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van QJMOTOR
© 2000 - 2025 Motoroccasion